REGN O MERA REGN

Åhhh vad jag är trött på regn. jag vill ha sol o varmt.
Träffade en kolLega ifrån somalia i går han sa att vädret här är som i Afrika. Det stämmer vaaarmt eller myyycket regn.
Kanske man ska flytta dit? När det är varmt där är det varmt länge och SOL.
Jag har det så jobbigt. Jobbet består i att inte åka hem till mitt barnbarn varje dag om jag inte träffat honom på några dagar längtar jag så mycket.
Men jag har bestämt mig för att inte vara en sån där dryg mormor som kommer var och varannan dag.
Lisa och Anders behöver tid att vara mamma o pappa utan en mormor som är där för ofta.
Jag vet av egen erfarenhet hur jobbigt det kan vara med någon som kommer var o varannan dag.
Samtidigt är jag glad att jag får uppleva denna enorma lycka som det är att se min egen dotter vara mamma.
Jag har själv inte upplevt detta då min mamma dog då Lisa var 2 veckor.
Hoppas jag får vara med ett tag till. Men vem vet ödet bestämmer.
I alla fall så gör jag så gott jag kan med mormor jobbet.
Imorgon ska jag bjuda min man på champangefrukost med jordgubbar för att fira att hans 5 veckor långa semester börjar.
Njut av varandra man vet inte när möjligheten inte finns längre
Kramisar Rita

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilket fint inlägg. Ha en underbar sommar, MORMOR!

2009-07-12 @ 10:41:25
URL: http://mormorsunge.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0